Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – świetna rozrywka dla każdego
Grudzień 21, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, ćwiczenia na basenie – wpłyń pozytywnie na zdrowie
Grudzień 28, 2017

Obecne czasy to nieprzerwany rozrost modelu konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, cały czas rozglądają się za czymś nowym i chcą mieć coraz więcej. Niewiele świadczy o tym, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Kupowanie wartościowych artykułów to jedno, lecz musimy także zapewnić sobie jeszcze kosmetyki, coś do jedzenia – po prostu to, co jest nam potrzebne do życia. Wiele ludzi życie spędza w nieustannym biegu i przez to, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Dobrym wyjściem może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Z pewnością kojarzymy wiele modelowych osób, nie mających chwili wytchnienia. Zakupy załatwiają w markecie dwa razy w miesiącu, żeby zaoszczędzić sobie wiecznego ruszania po niezastąpione artykuły. W XXI wieku przykładowe sieci idą jeszcze naprzód i świadczą takim osobom dostarczenie asortymentu do domu.

Powyższa płaszczyzna tyczy się po pierwsze osób zalatanych, przebywających do późna w miejscu pracy. Nie pałają oni entuzjazmem, kiedy muszą zrobić chociażby świąteczne zakupy. Te osoby ochoczo sięgają wówczas po e-sklep oraz hurtowo zamawiają gifty dla rodziny i przyjaciół. Co za tym idzie – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – bardzo szeroką.

Znamy już najważniejszy cel założenia e-sklepu, a więc powinniśmy przeanalizować jak on ma wyglądać. Nie możemy rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeśli sklep internetowy ma Wam zagwarantować konkretne korzyści, w takiej sytuacji startujemy od tak zwanej analizy SWOT. Ocena silnych oraz gorszych stron, perspektyw i zagrożeń to całkowita podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowo powstałego sklepu, jak i konkurencji. Musimy przeanalizować jakie liczby osiągają, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie określenie grupy odbiorców. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Otwarty przez Ciebie sklep online może być skierowany do Odbiorcy wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu typów produktów, ale również przykładowo zapraszać do sklepu przede wszystkim Panie, z powodu licznej oferty kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Uczciwie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Być może trzeba będzie ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.

Pamiętajcie, że uruchomienie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, przymusowo musimy zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy wcześniej prowadziłeś biznes, musisz wyłącznie dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Kolejna istotna sprawa tyczy się produktów. Kiedy już zdecydujemy się czy będzie to coś branżowego, z ekskluzywnej branży, czy też produkty powszechne, wytwarzane na szeroką skalę, skupiamy się na właściwym dobraniu dostawcy. Sumienność, terminowość i wiarygodność, to winna być lista walorów, na którą trzeba spojrzeć przy kontraktowaniu. Jest oczywistym, że czynnikiem kluczowym jest również stosunek jakości do ceny. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Dostawca już wybrany? Teraz trzeba zadbać o informacje dotyczące produktów. Wielu się zastanawia – ale po co mi oryginalne opisy?

Zanurzamy się w tym momencie w dziedzinę pozycjonowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Gdy chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to wtedy powinniśmy poświęcić czas na unikalne opisy – chwytliwe dla Kontrahentów, lecz również usprawnione pod SEO, aby popularna wyszukiwarka Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – wyszukiwarka zakwalifikuje nas jako niezbyt atrakcyjnych i nie zapewnimy sobie odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – pora na wprowadzenie odpowiednich systemów płatności. Do często spotykanych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno trzeba także dać Partnerom uregulowanie należności przy odbiorze i z góry. Ważnym będzie, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy już biznes plan oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Pora na sprawy techniczne.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niekiedy starczy chociażby bezpłatny software, lecz w przypadku rozległej wizji przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena może być dostarczona wraz z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli tak nie będzie – to w takiej sytuacji będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W dziedzinie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one nam multum barier, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok